Kristiansand - Noorwegen

Week 1

We zijn begonnen aan ons avontuur!!

Eindelijk is het zo ver, ik kan vertrekken naar Kristiansand!! Eva is al een paar dagen geleden vertrokken om ook andere delen van Noorwegen te ontdekken, maar vandaag vertrek ik eindelijk ook. Na afscheid genomen te hebben van mijn familie ben ik heel vroeg vetrokken naar Amsterdam om vanuit hier naar Kristiansand te vliegen. Ik heb nog niet veel reiservaring dus was ik best wel zenuwachtig, maar de reis is heel vlot verlopen. Bussen rijden er gelukkig veel in Noorwegen dus tot in het centrum geraken was gemakkelijk. Vanaf daar was het maar een paar minuutjes wandelen tot onze nieuwe woonplaats voor de komende maanden. De woning ziet er heel goed uit, toch ook een opluchting. De eerste dag heb ik niet veel meer gedaan want dat vroege opstaan voelde ik toch wel. Eva was ondertussen ook naar de woning gekomen zodat we de volgende dag samen alles konden gaan regelen voor onze stage.

Op dag 2 zijn we vroeg vertrokken. We zijn eerst naar de universiteit gegaan, hier moesten we het medisch centrum vinden om nog maar eens een mrsa test te laten afnemen. En geloof me, dit was erger dan in België! Het leek of ze die wisser tot in mijn maag probeerde te steken, maar goed het moet gebeuren. Hierna gingen we onze badge ophalen in het ziekenhuis. Hier begrepen ze echt niet wat we kwamen doen. Al een geluk zijn er dan altijd mensen die kunnen helpen! Na een telefoontje met een van onze contactpersonen van de universiteit was het gelukkig opgelost. Nadien kregen we dan ook ineens de vraag van een van de docenten van de universiteit om elkaar eens te ontmoeten dus … terug naar de universiteit. Na veel op en neer gereden te hebben met de bus was dan uiteindelijk alles wel geregeld. Het voordeel is wel dat we het bus systeem in Noorwegen nu al goed kennen.

Tijdens het landen was ik al verbaasd over hoe prachtig dit land wel niet is. Dus op dag 3 heb ik eindelijk de kans genomen om dit wat verder te ontdekken en ben ik in de buurt gaan wandelen. Het was prachtig weer, dus de ideale moment!! Ik ben langs de haven gewandeld om nadien rond het eiland Odderøya te gaan. Echt de moeite waard, kijk zeker eens naar de foto's!

Op dag 4 is het weer volledig omgeslagen en is het hier beginnen sneeuwen! Hier in Noorwegen zijn ze niet zo blij met de sneeuw maar ik vind dit wel mooi om te zien. Toch ben ik vandaag maar zoveel mogelijk binnen gebleven want het was echt wel heel koud.

Groetjes vanuit Noorwegen,

Lise

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!