Kristiansand - Noorwegen

Eerste dagen in Kristiansand

Hoi iedereen, ik ben Eva, 20 jaar en verzot op reizen! 30 maart ben ik aangekomen in Oslo om een tripje te maken door zuid Noorwegen met mijn ouders. Meer hierover kan je vinden op: https://www.polarsteps.com/EvaGoris1/10916429-netherlands-norway

6 maart begon onze stage dan eindelijk! Na heel wat chaos konden we eindelijk onze badge en uitslagen van onze MRSA test regelen. Na een kleine introductie en rondleiding hadden we er al veel zin in! 8 maart was onze eerste echte stagedag. Dit was super spannend, maar dag 1 viel enorm goed mee. Al direct herkende we enkele verschillen in de zorg tussen Noorwegen en België. Het team heeft ons vanaf dag 1 met open armen ontvangen. Iedereen doet heel erg zijn best om Engels te praten, wat heel fijn is voor ons.

Lise en ik staan op de afdeling infectieziekten. Hier wordt er dus veel gewerkt met antibiotica, PICC-katheters, steriele procedures en procedures in het algemeen. Allemaal heel interessant dus. Ik verwacht enorm veel te leren in de volgende weken en kijk er enorm hard naar uit! Zelf hebben we al vrij snel zaken mogen uitproberen, wat fijn is. In België worden wij namelijk snel zelfstandig aan het werk gezet, ze merken hier dus ook dat wij enthousiast zijn om nieuwe zaken uit te proberen.

Verder is Kristiansand een heel fijne, mooie stad. Ons kot is 10 minuutjes met de bus tot het ziekenhuis en 2 minuutjes stappen tot het centrum, perfect gelegen dus!

Ik heb het gevoel op een enorm goede afdeling terecht te zijn gekomen in een zalige omgeving! Naast stage hebben we het natuurlijk enorm druk, maar ik ben van ieder moment aan het genieten!

Tot snel 😊

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!